OBCHODNÍ PODMÍNKY
OBJEDNÁVKA
1. Spotřebitel objednává produkty a služby prodávajícího prostřednictvím obchodního systému písemní formou : e - mailem (včetně objednávky přes e-shop ). Takhle provedená objednávka se považuje za závaznou a je v souladu se zákonem č.108/2000 Sb ve znění pozdějších předpisů chápána jako smlouva uzavírána na dálku.
2. Při každé objednávce musí spotřebitel uvést jméno a příjmení , poštovní a fakturační adresu , telefonní a faxové číslo, e - mail ; fyzická a právnická osoba podnikatel i IČO, DIČ, název produktu, popis produktu s parametry uvedenými v e - shopu, počet kusů, datum vystavení objednávky, ( objednávka prostřednictvím e-shopu uvedené podmínky splňuje automaticky). Uvedené údaje budou ve smyslu zákona o ochraně osobních údajů č.122/2013 Sb použity pouze v rámci obchodního vztahu mezi poskytovatelem a spotřebitelem a nebudou poskytnuty třetí osobě ( s výjimkou osoby zajišťující přepravu produktů). Kupující může kdykoliv požádat provozovatele o vymazání jím poskytnutých osobních údajů z jeho databáze, přičemž provozovatel tak okamžitě učiní.
3. Objednávky uskutečníte tak , že si prostřednictvím " nákupního košíku " vyberete a naspecifikujete produkt, který bude zhotoven dle Vámi zadaných Vašich zvláštních požadavků ( produkty jsou vyráběny na míru ) a následně přejdete k " Přistoupit k objednávce " , kde si zadáte doručovací údaje , způsob doručení a způsob platby a kliknutím na tlačítko " Potvrď objednávku " odešlete objednávku . Po doručení objednávky poskytovateli , bude tato objednávka zaevidována v systému poskytovatele a tehdy zároveň vzniká obchodní vztah mezi poskytovatelem a spotřebitelem. Obratem obdržíte potvrzení přijetí objednávky e - mailem a následně Vám bude potvrzeno zda Vámi vybraný produkt je dostupný a to buď telefonicky, nebo elektronickou poštou . V případě, že produkt není momentálně na skladě, resp. není možné ho dodat, budete o této skutečnosti neprodleně informován elektronickou poštou, případně telefonicky.
4. Spotřebitel má právo stornovat objednávku bez poplatku do 24 hodin od objednání, a to prostřednictvím elektronické pošty. Písemná forma se vyžaduje z důvodu průkazního dokladu storna pro poskytovatele a následního zastavení vyřizování objednávky . Takovou storno objednávku považujeme za zrušenou . Při zrušení objednávky je nutné uvést Vaše jméno , e - mail a popis objednaného produktu s parametry uvedenými v e - shopu . V případě zrušení objednávky neučtujeme žádné penále ani jiné poplatky související se stornem objednávky. V případě, že spotřebitel již zaplatil část nebo celou kupní cenu , bude mu tato částka bez prodlení - nejpozději však do 15 dnů od stornování , vrácena bezhotovostním převodem na jím uvedený účet , pokud se s poskytovatelem nedohodnou jinak.
5. Pokud spotřebitel po uskutečnění objednávky požaduje její změnu, je povinen tuto skutečnost oznámit telefonicky nebo e-mailem do 24 hodin od závazné objednávky , změna objednávky podléhá souhlasu poskytovatele, který tyto změny zaznamená v původní objednávce spotřebitele , pokud se nedohodnou smluvní strany na stornu původní objednávky a uplatnění objednávky nové.
6. Poskytovatel má právo zrušit objednávku, pokud z důvodu vyprodání zásob , nedostupnosti produktu nebo nedostatku výrobních kapacit, ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze na něm spravedlivě požadovat, není schopen dodat produkt spotřebiteli ve lhůtě stanovené těmito obchodními podmínkami nebo v ceně, která je uvedena v internetovém obchodě, pokud se se spotřebitelem nedohodne na náhradním plnění. O stornování objednávky bude spotřebitel informován telefonicky nebo e - mailem a v případě úhrady kupní ceny nebo její části mu budou finanční prostředky vráceny do 15 dnů na jím uvedený účet, pokud se s poskytovatelem nedohodne jinak.
7. Smlouva bude uložená u poskytovatele a spotřebiteli bude na požádání dostupná k nahlédnutí u poskytovatele. Jazyk smlouvy je český.
8. Prodávající je vázán smlouvou po dobu 30 dnů od jejího vytvoření spotřebitelům.
DODACÍ PODMÍNKY
1. Obecně je doba dodání nebo odběru produktů od 7 do 15 dnů od data ověření objednávky a splnění platebních podmínek dle objednávky. Dodací doba je určena u každého produktu. Den objednávky se nezapočítává do termínu dodání , ale až následující den. Při objednávce přijaté o víkendu se počítá jako první den , první pracovní den. Dodací lhůty jsou pro různé druhy produktů různé. Pokud si zákazník objedná různé produkty, s různou dobou dodání, budou mu doručené jednorázově přičemž jejich doba dodání bude odpovídat produktu s nejdelší dobou dodání ( příklad - pokud si objednáte dva produkty, přičemž jejich doba dodání je 7 a 10 dní, automaticky bude pro celou objednávku platit nejdelší dodací lhůta , tedy 10 dní). Ve výjimečných případech, kdy některé druhy produktů nejsou na skladě a nejsou k dispozici ani u výrobců a dovozců, může být dodací lhůta delší. Pokud by se dodací lhůta prodloužila, bude spotřebitel včas o termínu dodání informován e - mailem nebo telefonicky. Pro potřeby určení počtů dnů dodání se počítají pracovní dny.
2. Poskytovatel se zavazuje dodat spravny druh a množství produktů, tak jak bylo uvedeno v době objednávky , na základě objednávky spotřebitele , za dohodnutou cenu. Ke každé objednávce bude přiložena nebo odeslána mailem faktura.
3. Pokud je doručena zásilka poškozená , spotřebitel sepíše při přebírání produktů reklamaci s doručovatelem a neprodleně o této skutečnosti uvědomí poskytovatele . Následně při řešení reklamace je spotřebitel povinen poskytnout maximální součinnost.
4. Spotřebitel se zavazuje převzít si objednané produkty a zaplatit za objednané produkty sjednanou cenu.
5. Bezdůvodné odmítnutí přijetí produktů , nebo pokud zásilku nelze doručit z jiného důvodu (např. adresát neznámý ) , poskytovateli vzniká škoda a spotřebitel se zavazuje uhradit poskytovateli smluvní pokutu ve výši 30 % z ceny objednaných produktů , nejméně však 1000Kč. Povinnost převzít produkty a uhradit kupní cenu produkty tím není dotčena.
6. O odeslání zásilky je spotřebitel předem informován e - mailem.
7. Zboží je kupujícímu doručeno do dvou pracovních dnů od expedice z našeho skladu .
Cena za doručení je celková cena, bez ohledu na počet nutných balíků potřebných na přepravu
CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. Cena uvedena za objednávku je konečná a nejsou již účtovány žádné další doplatky . Ceny produktů jsou zobrazeny u každého produktu . Při konfigurovatelných produktech se konečná cena zobrazí až po zadání všech potřebných parametrů. Ceny produktů mohou podléhat změnám i bez předchozího ohlášení . Poskytovatel si vyhrazuje právo změny cen v návaznosti na změny cen výrobců , dovozců a pod . Součástí celkové ceny za objednávku jsou i poplatky za dopravu a způsob platby, které jsou uvedeny při tvorbě objednávky. Všechny uváděné ceny jsou konečné.
PŘEBÍRÁNÍ PRODUKTU
1. Spotřebitel se zavazuje převzít produkt v dohodnutém termínu na adrese uvedené na objednávce.
2. Při přebírání produktu je spotřebitel povinen zkontrolovat fyzickou neporušenost a kompletnost zásilky . Pokud je zásilka zřetelně poškozena a zničena, spotřebitel je povinen bez převzetí zásilky ihned kontaktovat poskytovatele a se zasilatelskou společností sepsat " Zápis o škodě na zásilce " . Jakékoliv pozdější reklamace na množství a fyzické porušení produktu nebudou akceptovány.
3. Spotřebitel nabývá vlastnická práva k produktům až uhrazením plné ceny a dalších peněžních částek dohodnutých v kupní smlouvě na dálku na účet poskytovatele . Do doby přechodu vlastnických práv z poskytovatele na spotřebitele, který má produkt v držení , má spotřebitel všechny povinnosti uschovatele věci a produktů a je povinen produkty a služby na vlastní náklady bezpečně uschovat a označit je tak, aby byly za každých okolností identifikovatelné jako produkt poskytovatele.
4. Poskytovatel je oprávněn požadovat splnění závazků, zejména uhrazení ceny za produkty a služby, a to bez ohledu na to, že vlastnictví k produktu a služby ještě nepřešlo na spotřebitele.
5. Nebezpečí škody na produktech přechází na spotřebitele momentem převzetí spotřebitelem nebo jeho zmocněncem.
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1. Na základě § 1829 zákona č. . 89/2012 Sb , občansý zákonník v platném znění má spotřebitel - fyzická osoba (spotřebitel) , právo bez udání důvodu odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí produktu. Odstoupení od smlouvy je zapotřebí provést písemně, přičemž odstoupení musí být osobně doručeno prodávajícímu na adresu sídla v uvedené lhůtě nebo podány k poštovní přepravě nejpozději v poslední den lhůty. Formulář pro odstoupení od smlouvy.
2. V souladu s § 1837 písm. d) citovaného zákona spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodávka zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.
3. Pokud se jedná o produkt, který je možné vrátit , má spotřebitel právo během lhůty 14 dnů od převzetí produktu , produkt rozbalit a odzkoušet obdobným způsobem jako je obvyklé při nákupu v klasickém kamenném obchodě . Odzkoušet však neznamená začít produkt používat a po několika dnech vrátit poskytovateli . Produkt musí být zaslán (zaslání je třeba prokázat) nebo doručen poskytovateli nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy. Produkt zasílejte prosím zpět nepoužitý, nepoškozený , v původním obalu , kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, návodu atd. . ) a s originálním dokladem o koupi na adresu poskytovatele. Produkt se nevrací na dobírku . Takto zaslaný produkt se nepřijímá a vrací zpět . Doporučujeme Vám produkt pojistit . Náklady na vrácení produktu nese spotřebitel jen v tom případě , pokud produkt plně odpovídal kvalitativním požadavkům a nebyl vadný . Při dodržení výše uvedených povinností spotřebitele , poskytovatel převezme produkt zpět a do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy cenu zaplacenou za produkt , nebo za službu, nebo zálohu , který spotřebitel uhradil za produkt nebo službu vrátí spotřebiteli předem dohodnutým způsobem zpět.
4. Je třeba zopakovat, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy u produktu, který byl zhotoven podle jeho zvláštních požadavků, nebo je určen speciálně pro jednoho spotřebitele, nebo na produkt, který vzhledem k jeho vlastnosti nelze vrátit.
5. Poskytovatel si vyhrazuje právo zrušit objednávku ( odstoupit od smlouvy ) nebo její část pokud :
a ) produkt se nevyrábí nebo se přestal vyrábět
b ) změnila se cena dodavatele produktu
ZÁRUKA A SERVIS
1. Záruční doba je uvedena u každého produktu min však 24 měsíců. Záruční podmínky se řídí ustanoveními občanského zákoníku č. . 40 / 1964 Sb . v platném znění. Záruční doba začína běžet dnem převzetí produktu spotřebitelem. Důkladně si uschovejte doklad o převzetí ( zaplacení ) produktu.
2. V případě, že jste od nás obdrželi produkt, který je poškozený nebo nefunkční, co nejdříve uplatněte reklamaci. Po obdržení reklamovaného produktu poskytovateli bude spotřebitel e - mailem o této skutečnosti neprodleně informován. Poskytovatel rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů a bez zbytečného odkladu vyrozumí o tom spotřebitele formou elektronické pošty, pokud se spolu nedohodnou jinak. Zároveň bude spotřebiteli doručen prostřednictvím e - mailu a následně doporučenou poštou reklamační protokol. V odůvodněných případech , zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu produktu rozhodne poskytovatel o reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace . Po uplynutí této lhůty na vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výmenu produktu za nový produkt. Produkt musí být zaslán kompletně, tak jak byl převzat od poskytovatele. K reklamovanému produktu musí být přiloženy veškeré listiny, které spotřebitel s produktem obdržel (faktura, doklad o prevzetí produktu, případně záruční list a jiné ). Reklamovaný produkt musí být řádně vyčištěn.
reklamační protokol
3. Práva spotřebitele vyplývající z odpovědnosti za vady produktu se rozlišují podle toho o jaké chyby jde. Jde-li o vadu odstranitelnou, má spotřebitel právo:
- Na odstranění vady bezplatně, včas a řádně
- Na výměnu produktu, nebo pokud se chyba týká jen součásti produktu, výměnu součásti, pokud tím poskytovateli nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem na cenu produktu nebo závažnost chyby.
Poskytovatel může vždy místo odstranění vady vyměnit vadný produkt za bezchybný, pokud to spotřebiteli nezpůsobí závažné potíže.
Pokud jde o vadu neodstranitelnou , která brání tomu, aby se věc mohla řádně užívat jako produkt bez vady má spotřebitel právo:
- Na výměnu produktu
- Na odstoupení od smlouvy / vrácení peněz /
- Stejná práva přísluší spotřebiteli, jde-li sice o odstranitelné vady, avšak spotřebitel nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad produkt řádně užívat. O opětovné vyskytnutí vady po opravě půjde v případě, když se stejná chyba, jaká byla v záruční době nejméně 2 - krát odstraňována, vyskytne znovu. O větší počet vad půjde v případě, kdy produkt má současně nejméně 3 odstranitelné vady, přičemž každá z těchto chyb brání řádnému užívání produktu.
Pokud jde o neodstranitelné chyby, za které poskytovatel odpovídá, ale při kterých lze produkt užívat, má spotřebitel právo na přiměřenou slevu z ceny produktu.
4. Záruční servis zajišťuje poskytovatel internetového obchodu. Informace o způsobu provedení záručního servisu Vám v případě potřeby poskytneme na požádání telefonicky nebo prostřednictvím e - mailu.
5. Spotřebitel je povinen si produkty při převzetí řádně zkontrolovat a prohlédnout. V případě, že se objeví na produktech chyba, je povinen ji bez zbytečného odkladu oznámit poskytovateli. Pokuď spotřebitel produkty neprohlédne nebo jinak nezajistí, aby byly prohlédnuté při převzetí, může uplatnit nároky z vad zjištěných při této prohlídce jen v případě, že prokáže, že produkty měly chybu již v době jeho převzetí. Prohlídku je spotřebitel povinen uskutečnit tak, aby zjistil veškeré vady, které je možno zjistit při vynaložení řádné péče.
6. Před prvním použitím produktu je spotřebitel povinen řádně prostudovat všechny dodané dokumenty a to zejména záruční podmínky včetně příslušné uživatelské příručky, nebo dalších dokumentů dodaných k produktu, protože tyto mohou obsahovat důležité informace pro spotřebitele. V případě používání produktu v rozporu s uživatelskou příručkou nebo nedodržení skladovacích podmínek produktu, nese spotřebitel všechny důsledky, které mu tímto vzniknou sám a jejich následná reklamace bude pravděpodobně posouzena jako neoprávněná.
7. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé opotřebením způsobeným obvyklým užíváním produktu, chybnou obsluhou, neodborným nebo neoprávněným zásahem, jakož i použitím, údržbou nebo instalací, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou. Rovněž nebude záruka uznána v případě mechanického poškození vinou spotřebitel, poškození způsobného nadměrným nebo nevhodným používáním, zanedbáním péče o produkt, vniknutím cizích látek do produktu nebo poškozením způsobeným vyšší mocí. Na produkt s porušenými ochrannými pečetěmi, nálepkami, sériovými čísly nebo na produkt vykazující znaky nekvalifikované opravy, se záruka nevztahuje.
8. Poskytovatel neodpovídá za případné chyby, na které byl spotřebitel před uzavřením smlouvy upozorněn a současně převzetí produktu neodmítl . Pokuď se jedná o věci použité, neodpovídá poskytovatel za chyby odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí spotřebitelem.
9. Na produkt prodávaný za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.
10. Reklamovat lze pouze chybu produktu, nikoli jeho vlastnost. Omyl spotřebitele například v barvě, rozměrech, materiálu a p. . není chybou produktu a není možné jej reklamovat.
11. Reklamace musí být uplatněna tak, aby z ní bylo zřejmé, jakou chybu spotřebitel reklamuje. Chybu produktu je tedy třeba jednoznačnľ popsat.. Na reklamace bez jednoznačného popisu chyby se nepřihlíží.
12. Poskytovatel poskytuje záruku 24 měsíců za jakost dodaného produktu. Zárukou za jakost přejímá poskytovatel závazek, že dodané produkty budou po záruční dobu způsobilé pro použití k obvyklému účelu, nebo že si zachovají obvyklé vlastnosti.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Poskytovatel má právo podle charakteru objednaných produktů vyzvat spotřebitele k osobní prohlídce a osobnímu odběru produktu ( vztahuje se hlavně na finančně náročnější produkt , nebo náročnější z hlediska objemu nebo hmotnosti ) . V těchto případech bude spotřebitel kontaktován a bude s ním dohodnut další postup . Pokud spotřebitel již uhradil kupní cenu , bude mu tato částka převedena zpět , pokud se nedohodnou jinak.
2. Spotřebitel prohlašuje, že před vyplněním nebo oznámením objednávky se seznámil s těmito všeobecnými podmínkami a reklamačním řádem a že s nimi souhlasí.
3. Bez ohledu na ostatní ustanovení smlouvy , poskytovatel neodpovídá spotřebiteli za ušlý zisk , ztrátu příležitostí nebo žádné jiné nepřímé nebo následné ztráty v důsledku nedbalosti, porušení smlouvy nebo vzniklé jiným způsobem.
4. Tyto všeobecné obchodní podmínky byly formulovány a stanoveny v dobré víře , za účelem splnění zákonných podmínek a úprav korektních obchodních vztahů mezi poskytovatelem a spotřebitelem. V případě, že se prokáží příslušným orgánům České republiky některá ustanovení těchto podmínek jako neplatná nebo nevynutitelná , a to zcela nebo částečně , platnost a vynutitelnost ostatních ustanovení a zbylé části příslušného ustanovení tím zůstávají nedotčeny.
5. Práva spotřebitele ve vztahu k poskytovateli vyplývající ze zákona o ochraně spotřebitele č. . 634/1992 Sb . ve znění pozdějších změn a předpisů a zákona o ochraně spotřebitele při podomním prodeji a zásilkovém prodeji č. . 108/2000 Zz ve znění pozdějších předpisů , zůstávají těmito podmínkami nedotčeny.
6. Právní vztahy a podmínky zde výslovně neupravené , jakož i případné spory vzniklé z neplnění těchto podmínek se řídí příslušnými ustanoveními Obchodního nebo Občanského zákoníku.
7. Poskytovatel a spotřebitel se dohodli, že plně uznávají komunikaci na dálku - telefonickou , faxovou ( včetně ručně vypsané objednávky) , elektronickou formu komunikace , zejména prostřednictvím elektronické pošty a internetové sítě jako platnou a závaznou pro obě strany.
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Informace o zpracování osobních údajů
platné od 6.6.2026
V VFtyp s.r.o., se sídlem Pátek 212, PSČ 29001, IČO: 29006295, DIČ: CZ 29006295, registrovaná v Obchodním rejstříku vedené Městským soudem v Praze pod sp.zn. C 159405 ("Společnost") věnujeme ochraně osobních údajů velkou pozornost. V tomto dokumentu tak najdete informace o tom, jaké osobní údaje o Vás zpracováváme, zda údaje zpracováváme na základě souhlasu nebo na základě jiného právního důvodu, k jakým účelům je používáme, komu je můžeme předávat a jaká máte v souvislosti se zpracováním Vašich osobních údajů práva.
KDO URČUJE, JAK BUDOU OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁNY?
My ve Společnosti určujeme, za jakým účelem a jakými prostředky budou Vaše osobní údaje zpracovávány a za takové zpracování odpovídáme. Tato naše úloha vyplývá z našeho postavení správce osobních údajů (dále jen „Správce“).
JAKÉ OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME?
Identifikační údaje
Především Vaše jméno a příjmení, ale také tituly, data narození, bydliště, kontaktní adresu či rodné číslo a případně jiné osobní údaje, pakliže nám to účinné právní předpisy stanoví: potřebujeme vědět, kdo je naším zaměstnancem nebo naším klientem, dodavatelem případně kdo za něj vystupuje.
Kontaktní údaje
Především Vaše telefonní čísla a e-maily, abychom se s Vámi mohli spojit a mohli s Vámi komunikovat jak při plnění Vašich pracovních povinností, jste-li naším zaměstnancem, nebo při uzavření a plnění smlouvy, jste-li naším klientem, dodavatelem nebo pokud ho zastupujete, tak i při jiných příležitostech.
Údaje o poskytovaných službách a produktech
Zpracováváme Vaše údaje také v souvislosti s námi poskytovanými službami a produkty, které jste si objednali, abychom měli úplné informace o řádném poskytování.
Platební, mzdové a účetní údaje
Zpracováváme údaje o Vašich platebních prostředcích, účtech a údajích z faktur včetně čísel účtu a jiných daňových a účetních dokladů, abychom řádně sledovali a vypořádávali platby za poskytnuté služby a produkty. Podobně zpracováváme i údaje o Vašich mzdách a provedených odvodech, jste-li naším zaměstnancem.
Údaje o komunikaci a údaje z komunikace vyplývající
Je možné, že když spolu budeme nejrůznějšími formami komunikovat, budete nám sdělovat různé osobní údaje. Ty budeme zpracovávat spolu s údaji o tom, kdy a jak tato komunikace proběhla.
Údaje související se zaměstnáním
Jste-li náš zaměstnanec, budeme zpracovávat také některé Vaše údaje, které se týkají Vašich zkušeností a schopností pro výkon práce. Půjde zejména o údaje a doklady o dosaženém vzdělání, předchozí praxi a jazykových znalostech nebo o údaje o rodinném stavu a údaje o rodinných příslušnících.
Údaje o používání našeho webu
Užíváním našich webových stránek v prostředí internetu se automaticky odesílají některá data z Vašich zařízení jakožto návštěvníků našeho webu. Z logů, kde se také z bezpečnostních důvodů zaznamenávají informace o aktivitě uživatelů našich webových stránek, umíme odečíst úkony, které jste na webových stránkách provedli, a také informace o údajích vyplněných do formulářů. Pro optimální zobrazení našich webových stránek a služeb využíváme informaci o operačním systému (například iOS nebo Android), jeho verzi a technická data o zařízeních, ze kterých na náš web přistupujete (například typ chytrého telefonu). To nám pomáhá neustále vylepšovat naše služby a přizpůsobovat je aktuálním technickým možnostem.
CO NÁS OPRAVŇUJE OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVAT?
Výše uvedené osobní údaje zpracováváme v rámci naší činnosti pro různé účely a v různém rozsahu, jak je popsáno níže:
Nabízení a objednávání našich služeb a produktů
Abyste si u nás mohli objednat nebo domluvit dodání služeb a produktů, které nabízíme, potřebujeme Vaše osobní údaje. Za tímto účelem můžeme zpracovávat identifikační údaje, kontaktní údaje, platební a účetní údaje, údaje o komunikaci a údaje z komunikace vyplývající a údaje o poskytovaných službách a produktech.
Právním titulem pro toto zpracování je plnění smlouvy, kterou v procesu uzavíráme.
Vaše osobní údaje zpracováváme zpravidla po dobu procesu uzavírání smlouvy a následně po dobu trvání smlouvy, byla-li uzavřena.
Dodržování právních povinností nám uložených
Jako Společnost regulovaná českým právem máme i některé právem nám uložené povinnosti. Typicky jde o povinnost evidovat platby a řádně o nich vést účetní doklady, dodržovat ochranu spotřebitelů, vyskytují-li se, nebo jen řádně identifikovat naše zákazníky. Jde ale i o zákony týkající se vedení údajů o našich zaměstnancích a související agendu odvádění daní a plateb. Pro tento účel můžeme zpracovávat zejména identifikační údaje, kontaktní údaje, platební, mzdové a účetní údaje, údaje o komunikaci a údaje z komunikace vyplývající a údaje o poskytovaných službách a produktech.
Právním důvodem pro toto zpracování je plnění právní povinností. Údaje máme většinou od Vás, když nám je poskytnete v rámci procesu uzavírání smlouvy nebo vzájemné komunikace.
Pro tyto účely zpracováváme osobní údaje po dobu dle daných zákonných lhůt, obvykle nepřesahující 10 let jako nejzazší dobu zpracování dle účetních předpisů.
Ochrana našich právních zájmů a vedení interních evidencí
Osobní údaje rovněž potřebujeme pro řádnou ochranu našich práva a nároků a abychom mohli vést interní evidence našich zákazníků a klientů, včetně osobních údajů potřebných pro vymáhání pohledávek nebo účinnou obranu v případném sporu (tj. abychom se jako správce mohli řádně bránit u soudu nebo v rámci mimosoudních, exekučních a obdobných řízení, kde by bez těchto zpracovávaných údajů mohla být ohrožena nebo znemožněna ochrana našich práv). Dále tyto údaje mohou být zpracovávány pro ochrana majetku Společnosti. Za tímto účelem můžeme zpracovávat identifikační údaje, kontaktní údaje, platební, mzdové a účetní údaje, údaje související se zaměstnáním, údaje o komunikaci a údaje z komunikace vyplývající a údaje o poskytovaných službách a produktech.
Právním základem zpracování je zde náš oprávněný zájem na ochraně našich práv, právních nároků a na evidenci plnění.
Osobní údaje jsou obecně uchovávány po dobu trvání zákonné promlčecí doby, včetně případného pozastavení nebo přerušení této doby, obvykle však ne déle než 16 let po poskytnutí služeb, dodání produktů nebo po ukončení smlouvy s námi.
Vytváření, hodnocení a přizpůsobování procesů v rámci HR oddělení
Pokud jste náš zaměstnanec, některé Vaše údaje využíváme také pro vytváření, hodnocení a přizpůsobování personálních a odměňovacích systémů, pro zpracovávání modelů podílové účasti zaměstnanců ve společnosti, pro řízení dalších strategických postupů, tvorbu firemních prezentací, přihlašování zaměstnanců na vzdělávací akce. Dále je možné používat Vaše údaje pro účely vystavení záznamu v určeném pracovním místě, úřední desce nebo webové prezentaci Společnosti případně pro účely tvorby propagačních materiálů Společnosti, které se následně umístí jak na webové stránky, tak sociální sítě případně do tiskovin. Za tímto účelem můžeme zpracovávat identifikační údaje, kontaktní údaje, obrazové záznamy a podobizny, platební, mzdové a účetní údaje, údaje související se zaměstnáním a údaje o komunikaci a údaje z komunikace vyplývající.
Právním základem zpracování je zde náš oprávněný zájem na zlepšování efektivity našich vnitřních procesů ve společnosti a vytváření procesů nových. Současně můžete v některých případech se zpracováním osobních údajů udělit svůj souhlas.
Osobní údaje jsou obecně uchovávány po dobu existence pracovněprávního vztahu a po dobu jednoho roku po jeho skončení. V případě souhlasu může být tato doba zkrácena do chvíle odvolání souhlasu.
Propagace naší značky a marketingová komunikace
Osobních údaje využíváme také v případě, kdy poskytujeme nabídky našich služeb a produktů nebo když propagujeme naši značku a naši Společnost, a to včetně zasílání novinek a newsletterů. Nechceme Vás ale obtěžovat zbytečnou a nevhodnou komunikací, proto shromažďované osobní údaje využíváme k tomu, abychom lépe poznali Vaše potřeby a byli schopni nabídnout vhodné řešení. Ke komunikaci s Vámi můžeme využívat široké spektrum kanálů, zejména klasickou poštu a e-mail, ale i SMS zprávy, notifikace a vyskakovací okna na našem webu. Za tímto účelem můžeme zpracovávat zejm. identifikační a kontaktní údaje, údaje o používání našeho webu.
Právním základem zpracování je zde náš oprávněný zájem na propagaci naší značky, naší společnosti, našich služeb a produktů a našeho webu. Současně můžete v některých případech se zpracováním osobních údajů udělit svůj souhlas.
Pokud Vaše osobní údaje zpracováváme na základě oprávněného zájmu, činíme tak po dobu, dokud s tímto zpracováním nevyslovíte nesouhlas či neprovedete jinou akci na základě které dovodíme, že si další zpracování za tímto účelem nepřejete. Proti těmto zpracováním máte právo uplatnit námitku.
Pokud Vaše osobní údaje zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, činíme tak do doby, dokud souhlas neodvoláte.
Provoz webu
Zpracováváme osobní údaje návštěvníků našeho webu, když ho navštíví nebo se na něm pohybují. Využíváme přitom technologie, které mohou vést ke zpracování osobních údajů.
Provoz a bezpečnost web
Zpracování osobních údajů je nezbytné pro řádný provoz našich webových stránek včetně prezentace, funkčnosti a zajištění bezpečnosti přístupu. V rámci tohoto účelu můžeme identifikovat naše návštěvníky při prohlížení webových stránek a při přihlášení do nich, umožňují-li to. Z tohoto důvodu zpracováváme údaje o používání našeho webu a údaje z cookies a dalších sledovacích technologiích, a to v rozsahu, který je nezbytný pro provoz webu. [A3] [A4]
Právním základem pro zpracování je náš oprávněný zájem na zajištění funkčnosti a bezpečnosti webu.
Osobní údaje uchováváme zpravidla po dobu až 2 let od návštěvy našeho webu.
Z JAKÝCH ZDROJŮ OSOBNÍ ÚDAJE ZÍSKÁVÁME?
Osobní údaje, které zpracováváme, pocházejí především od Vás samotných, a to z procesu uzavírání smlouvy, z plnění smlouvy a z naší vzájemné komunikace. Můžete nám je však poskytnout i jinak, zejm. prostřednictvím našeho webu. Osobní údaje přímo od Vás také můžeme získávat sledováním Vašeho chování na webu.
Další osobní údaje pak můžeme získávat od našich partnerů, kteří jsou správci Vašich osobních údajů, a kteří nám je dle vlastních pokynů a vlastních účelů předávají: jsme tedy ve vztahu k nim zpracovateli osobních údajů. Mohou se ale vyskytnout i partneři, vůči kterým budeme ve společném správcovství.
KDO VAŠE OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁ A KOMU JE PŘEDÁVÁME?
Všechny zmíněné osobní údaje zpracováváme my jako správce. Ve výjimečných případech tak můžeme činit i jako zpracovatel.
Pokud jsme správcem, znamená to, že my určujeme, za jakým účelem a jakými prostředky budou Vaše osobní údaje zpracovávány, tedy zejména shromážděny, zaznamenány, tříděny a popř. zpřístupněny, a také za řádné provádění takového zpracování Vašich osobních údajů odpovídáme. Pokud jsme zpracovatelem, určuje tyto účely a prostředky jiná osoba, která drží Vaše osobní údaje jako správce. Tím mohou být zejména vaši obchodní partneři, kterým dáte pokyn nám poskytnout Vaše osobní údaje.
Vaše osobní údaje můžeme předávat také dalším subjektům, které se nacházejí v roli správce, a to například v souvislosti s plněním smlouvy s Vámi našim partnerům, kteří se na tomto plnění podílejí.
Pro zpracování osobních údajů rovněž využíváme služeb dalších zpracovatelů, kteří osobní údaje zpracovávají pouze podle našich pokynů a pro účely, které jsou popsány výše.
Takovými zpracovateli jsou:
-
Externí poskytovatelé služeb v oblasti BOZP, PO, školení apod.
-
Externí nebo interní účetní společnost/oddělení
KDY PŘEDÁVÁME VAŠE OSOBNÍ ÚDAJE MIMO ČLENSKÉ STÁTY EVROPSKÉ UNIE?
Vaše osobní údaje nepředáváme do třetích zemí mimo Evropskou unii, pakliže bychom tak chtěli v budoucnu činit, tak budeme předávat osobní údaje pouze do těch zemí, které zajišťují odpovídající úroveň ochrany osobních údajů. Veškeré takové předávání budeme uskutečňovat pouze v případě, že se příslušný zpracovatel zaváže dodržovat standardní smluvní doložky vydané Evropskou komisí a dostupné na adrese https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/standard-contractual-clauses-scc/standard-contractual-clauses-international-transfers_en.
JAKÁ MÁTE PRÁVA PŘI ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ?
Stejně jako my máme svá práva a povinnosti při zpracování Vašich osobních údajů, máte také Vy při zpracování vašich osobních údajů určitá práva. Mezi tato práva patří:
Odvolání souhlasu
V případě, že je vůbec získáváme, jsou veškeré souhlasy zcela dobrovolné a nejste povinni je poskytnout.
Neudělení nebo odvolání souhlasu pro některý ze shora uvedených účelů výše však nebude mít vliv na možnost zasílání našich obchodních/ marketingových sdělení v souladu s naším oprávněným zájmem (vizte shora uvedený účel „Propagace naší značky a marketingová komunikace“).
Ve všech případech zpracování založených na souhlasu jej můžete odvolat prostřednictvím zaslání e-mailu na adresu info@vf-typ.cz či jinou akcí, ze které nám bude jasné, že si přejete souhlas odvolat.
V případě odvolání souhlasu budeme vycházet z předpokladu, že si již nepřejete, abychom nadále zpracovávali Vaše osobní údaje k marketingovým účelům, a to ani na základě případně dříve udělených marketingových souhlasů nebo případných specifických marketingových souhlasů. Tyto případné další marketingové souhlasy tedy rovněž budeme považovat za odvolané.
Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování před tímto odvoláním.
Právo na přístup
Zjednodušeně řečeno máte právo vědět, jaké údaje o Vás zpracováváme, za jakým účelem, po jakou dobu, kde Vaše osobní údaje získáváme, komu je předáváme, kdo je mimo nás zpracovává a jaká máte další práva související se zpracováním Vašich osobních údajů. To vše se můžete dozvědět v tomto dokumentu, pokud si však nejste jistí, které osobní údaje o Vás zpracováváme, můžete nás požádat o potvrzení, zda osobní údaje, které se Vás týkají, jsou či nejsou z naší strany zpracovávány, a pokud tomu tak je, máte právo získat přístup k těmto osobním údajům. V rámci práva na přístup nás můžete požádat o kopii zpracovávaných osobních údajů, přičemž první kopii Vám poskytneme bezplatně a další kopie již s poplatkem.
Právo na opravu
Pokud zjistíte, že osobní údaje, které o Vás zpracováváme, jsou nepřesné nebo neúplné, máte právo na to, abychom je bez zbytečného odkladu opravili, popřípadě doplnili.
Právo na výmaz
V některých případech máte právo, abychom Vaše osobní údaje vymazali. Vaše osobní údaje bez zbytečného odkladu vymažeme, pokud je splněn některý z následujících důvodů:
-
Vaše osobní údaje již nepotřebujeme pro účely, pro které jsme je zpracovávali;
-
odvoláte souhlas se zpracováním osobních údajů, přičemž se jedná o údaje, k jejichž zpracování je Váš souhlas nezbytný a zároveň nemáme jiný důvod, proč tyto údaje potřebujeme nadále zpracovávat;
-
využijete svého práva vznést námitku proti zpracování (vizte níže část „Právo vznést námitku proti zpracování“) u osobních údajů, které zpracováváme na základě našich oprávněných zájmů a my shledáme, že již žádné takové oprávněné zájmy, které by toto zpracování opravňovaly, nemáme, nebo
-
domníváte se, že námi prováděné zpracování osobních údajů přestalo být v souladu s obecně závaznými předpisy.
Toto právo se neuplatní v případě, že zpracování Vašich osobních údajů je i nadále nezbytné pro splnění účelu „Ochrana našich právních zájmů a vedení interních evidencí“.
Právo na omezení zpracování
V některých případech můžete kromě práva na výmaz využít právo na omezení zpracování osobních údajů. Toto právo Vám umožňuje v určitých případech požadovat, aby došlo k označení Vašich osobních údajů, a tyto údaje nebyly předmětem žádných dalších operací zpracování – v tomto případě však nikoliv navždy (jako v případě práva na výmaz), ale po omezenou dobu. Zpracování osobních údajů musíme omezit když:
-
popíráte přesnost osobních údajů, než se dohodneme, jaké údaje jsou správné;
-
Vaše osobní údaje zpracováváme bez dostatečného právního základu (např. nad rámec toho, co zpracovávat musíme), ale Vy budete před výmazem takových údajů upřednostňovat pouze jejich omezení (např. pokud očekáváte, že byste nám v budoucnu takové údaje stejně poskytl/a);
-
Vaše osobní údaje již nepotřebujeme pro shora uvedené účely zpracování, ale Vy je požadujete pro určení, výkon nebo obhajobu svých právních nároků, nebo
-
vznesete námitku proti zpracování, jak je podrobněji popsáno níže v části „Právo vznést námitku proti zpracování“. Po dobu, po kterou šetříme, je-li Vaše námitka oprávněná, jsme povinni zpracování Vašich osobních údajů omezit.
Právo na přenositelnost
Máte právo získat od nás všechny Vaše osobní údaje, které jste nám Vy sám/sama poskytl/a a které zpracováváme na základě Vašeho souhlasu a na základě plnění smlouvy. Vaše osobní údaje Vám poskytneme ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Abychom mohli na Vaši žádost údaje snadno převést, může se jednat pouze o údaje, které zpracováváme automatizovaně v našich elektronických databázích.
Právo vznést námitku proti zpracování
Máte právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů, k němuž dochází na základě našeho oprávněného zájmu (vizte „CO NÁS OPRAVŇUJE OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVAT?“). Jde-li o marketingové aktivity, přestaneme Vaše osobní údaje zpracovávat bez dalšího; v ostatních případech tak učiníme, pokud nebudeme mít závažné oprávněné důvody pro to, abychom v takovém zpracování pokračovali.
Námitku můžete podat proti zpracování za následujícími účely:
-
Ochrana našich právních zájmů a vedení interních evidencí;
-
Propagace naší značky a marketingová komunikace; a
-
Provoz webu.
Právo podat stížnost
Uplatněním práv výše uvedeným způsobem není nijak dotčeno Vaše právo podat stížnost u příslušného dozorového úřadu. Toto právo můžete uplatnit zejména v případě, že se domníváte, že Vaše osobní údaje zpracováváme neoprávněně nebo v rozporu s obecně závaznými právními předpisy.
Stížnost proti námi prováděnému zpracování osobních údajů můžete podat u Úřadu pro ochranu osobních údajů, který sídlí na adrese Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7.
JAK LZE UPLATNIT JEDNOTLIVÁ PRÁVA?
Ve všech záležitostech souvisejících se zpracováním Vašich osobních údajů, ať již jde o dotaz, uplatnění práva, podání stížnosti či cokoliv jiného, se můžete obracet na našeho odpovědného pracovníka, dostupného na adrese info@vf-typ.cz Vaši žádost vyřídíme bez zbytečného odkladu, maximálně však do jednoho měsíce. Ve výjimečných případech, zejména z důvodu složitosti Vašeho požadavku, jsme oprávněni tuto lhůtu prodloužit o další dva měsíce. O takovém případném prodloužení a jeho zdůvodnění Vás samozřejmě budeme informovat.
